سامانه های هوشمند بیمه پارسیان برای ساختن فردای بهتر
بیمه پارسیان با حضور در برنامه سهشنبههای نوآوری در بیمه مرکزی اپلیکیشن فناورانه خود را با نام “چتر همراه” را معرفی کرد و از سامانهها و محصولات نوآورانه و دیجیتال این شرکت رونمایی شد.
به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی بیمه پارسیان؛ در ابتدای جلسه هادی اویارحسین نایب رییس هیأت مدیره و مدیرعامل این شرکت، مقدمهای را درباره لزوم دیجیتالی شدن و استفاده از محصولات فناورانه در شرکتهای بیمه عنوان کرد و خلاصهای از وضعیت شرکت را در حرکت به سمت دیجیتالی شدن و استفاده از سامانهها و ابزارهای الکترونیکی تشریح کرد.
وی با اشاره به محصولاتی همچون نهال زندگی پارسیان و صندوق امانات در حوزه محصولات بانکی و بیمهای و همچنین استفاده از سامانههای هوشمند صدور و پرداخت خسارت آنلاین، به لزوم تسریع در کار بیمهگزاران و مزایایی که عدم مراجعه حضوری بیمه گزاران به شرکتهای بیمه را جهت صدور بیمهنامه و یا پرداخت خسارت برای بیمهگر و بیمهگزار دارد اشاره و افزود بیمه پارسیان با فراهم ساختن زیرساختهای مختلف چه در حوزه آمادگی منابع انسانی و چه در حوزه فراهم ساختن فناوریهای نوین برای استفاده از تکنولوژیهای روز دنیا گامهای بسیاری برداشته است.
در ادامه جلسه مشترک مدیران بیمه پارسیان با مدیران بیمه مرکزی، این شرکت مهمترین خدمات “چتر همراه پارسیان” از جمله ثبت درخواست بازدید خودرو توسط بیمهگزار و اعلام آنلاین خسارت بیمه بدنه خودرو را تشریح کرد. از دیگر خدمات “چتر همراه” پارسیان سامانه یکپارچه نظارت و اجرای مراحل پرداخت بیمه درمان است. در این سامانه خدمات آنلاینی مانند اعلام خسارت توسط بیمهگزار و اطلاعرسانی از مراحل رسیدگی خسارت درمان به بیمهگزار ارایه میشود. خرید آنلاین بیمهنامه، مشاهده بیمهنامهها، پرداخت آنلاین حقبیمه، بازدید آنلاین خودرو برای صدور بیمهنامه بدنه از دیگر قابلیتهای سامانه چتر همراه پارسیان است. اعلام خسارت خودرو در زمان تصادف به صورت آنلاین تا مرحله تشکیل پرونده و پرداخت خسارت از جمله دیگر خدمات چتر همراه پارسان است که به بیمهگزاران امکان دریافت خسارت بدون مراجعه به شعب را میدهد.
بهینهسازی شرکتهای بیمه از مسیر دیجیتالی سازی
روحالله حیدری، مدیرفناوری اطلاعات و ارتباطات شرکت بیمه پارسیان معتقد است که مهمترین راه بهینهسازی شرکتهای بیمه از مسیر دیجیتالی شدن میگذرد. برای دیجیتالیسازی اقدامات زیادی وجود دارد که عبارت از تجربه دیجیتال مشتری، انتقال تجربه دیجیتال کارکنان، عامل فرآیندها و آخرین عنصر اکوسیستمسازی است. سعی شده تا ترکیبی از این پروژهها برای پیشرفت کار ایجاد شود. تجربه دیجیتالی مشتری همین طرحی است که به نام برنامه چترهمراه را در دست اجرا داریم.
حیدری افزود: تجربه دیجیتالی کارمندان که یکی از مهمترین بحثهاست، در جهت ساخت محیط کار هیبریدی بکار میرود تا تجربه خوبی را ایجاد کند. علاوه بر این در بخش فرآیندها محیط کار ترکیبی را داریم که به فرآیندها کمک میکند تا کارها را خوب پیش ببریم. در حوزه اکوسیستم سازی پروژههای زیادی آغاز شد. یکی از این پروژههایی که عملیاتی شد، در گروه مالی پارسیان قرار دارد. با بانک پارسیان یک اکوسیستم سازی خوبی صورت گرفته تا خلق ارزش خوبی انجام شود. محصول بیمه نهال زندگی که یک محصول مشترک بانک و بیمهای میباشد به صورت برداشت از مانده خرد حسابهای مشتریان بانک و انتقال آن به حساب بیمه عمر آنها میباشد که طراحی نوآورانه و مبتکرانه در اتصال سیستمهای بانک به سیستم بیمهگری است.
مدیر فناوری اطلاعات بیمه پارسیان در ادامه عنوان کرد: تکنولوژیها به ما ویژگیهایی میدهد تا بتوانیم خلق ارزش کنیم. یکی از این خلق ارزشها میتواند سهولت استفاده از ابزارها در کنار امنیت و سلامت است.
او ادامه داد: در فرآیند بازدید بدنه خودرو، بیمهگزار بازدید بیمه بدنه را خود انجام میدهد و اطلاعات را ارسال و بیمه بدنه برای وی صادر می شود. در واقع نیاز به حضور افراد نیست. در سالهای آتی فرستادن کارشناس برای بازدید میدانی از خودرو کاری عجیب و غریب خواهد بود. سیستمهای هیبریدی و یکپارچه زیادی در دستور کار شرکتهای بزرگی قرار دارد و کارتلهای بزرگ دنیا از این سیستم بهره میبرند. با راهاندازی ابزارهای مختلف مانند پیام رسان سازمانی، پورتال داخلی و سامانه مدیریت دانش، سامانه اینشور تراکنیگ و غیره وجود دارند که همه اینها کمک میکند تا ما به بهترین شکل ممکن این سیستم همکاری داخلی را پیش ببریم. نکته مهمتر اینکه در این سامانه بازخوردها را نیز دریافت می کنیم.
همه کارمندان بیمه پارسیان، متخصصان قابلی هستند
امیرساسان ترابیزاده، معاون برنامهریزی و توسعه بازار بیمه پارسیان معتقد است که در حوزه درمان شرکت بیمه پارسیان، کارهای زیادی انجام شده است. اگر الان شخص بیمهگزار پرونده خود را برای بررسی به شرکت بیمه پارسیان ارسال کند هر کدام از کارکنان شرکت در این حوزه میتوانند این کار را انجام دهند. بیمهگزار نیز میتواند مراحل سیر پرونده خود را دیده و اگر نقص مدرکی وجود دارد جبران کند. ارتباط با سامانه بیمهگری نیز انجام شده و در این حوزه نیز اقدامات مفیدی انجام شده است تا بیمهگزاران حوزه درمان این شرکت بدون مراجعه حضوری بتوانند تمام مراحل پرداخت خسارت درمان خود را پیگیری و مشاهده نمایند.
وی همچنین به اتصال سامانه هوشمند بیمه درمان پارسیان به داروخانهها و آزمایشگاههای کشور اشاره و گفت: با توجه به اینکه بیمهگزاران پایه از طریق نسخه الکترونیکی داروها را در اختیار بیماران قرار میدهند با اتصال سامانه بیمه پارسیان به داروخانهها بیمهگزاران بیمه تکمیلی درمان پارسیان خواهند توانست صرفاً با پرداخت فرانشیز بیمه خود را دریافت نمایند.
مقصر و غیر مقصر نیاز به حضور در شرکت ندارند
جعفر سلطانی، مدیر بیمه خودرو شرکت بیمه پارسیان در زمینه حوادث بیمهگر و امکان حضور آنها در شرکت بیمه پارسیان گفت: در تصادفات مالی، مقصر نیاز به مراجعه به شرکت ندارد. سامانه چتر همراه برای بیمهگزار امکانات خوبی را در نظر گرفته و بیمهگزار وارد سامانه شده و کارهای خود را انجام میدهد. خود فرد با عکسبرداری از خودرو و دیگر مسائل و وارد کردن اطلاعات، اقدام به پیشرفت کارها میکند. در این سامانه این اطلاعات به زیانده خودرو نیز ارسال میشود و کارها برای دو طرف انجام میشود. نکته جالبتر اینکه موضوع مقصر بودن یا نبودن را نیز بررسی میکنیم. در صورت اعتراض نیز کارها به راحتی مجددا بررسی میشود و کارشناس دیگری کار را بررسی میکند. این سامانه مستندات بصورت برخط جمعآوری میشود و دسترسی به کارشناسان خبره با سرعت بالا انجام میشود. این طرح کاهش عوارض ترافیکی و ساماندهی و یکپارچه سازی ماده 40 قانون بیمه و غیره دارد.
بیمه پارسیان با استارتاپها و غیره همکاری خوبی دارد و این ابزار نیز با همکاری همه ارکان شرکت تهیه شده است. با کمک استارتاپها در بخش بیمه بدنه و غیره فعالیت بیشتری داشتیم.
وی همچنین با اشاره به مزایای استفاده از سامانه آنلاین بیمه ثالث خودرو، آن را برای بیمهگزاران و کسانی که قصد صدور یا تمدید بیمهنامه خود را دارند بسیار آسان و کاربردی توصیف نمود که با طی مراحلی ساده و در کمترین زمان ممکن و یا تمدید بیمه نامه شخص ثالث خودرو را برای بیمهگزاران امکانپذیر نموده است.
برقراری ارتباط مناسب با مشتریان
امیرمومنی، مدیر طرح و برنامه شرکت بیمه پارسیان معتقد است که سامانه باشگاه مشتریان با هدفگذاری که شرکت انجام داده و پیگیریهای انجام شده، ارتباط خوبی با مشتریان برقرار میشود.
تمامی تلاشهای بیمه پارسیان بر این است که با استفاده از این ساز و کارهای هوشمند و مبتنی بر فناوری فضایی را برای یک محیط کار مناسب برای کارکنان و یک شرکت مطلوب برای بیمهگزاران فراهم نماییم.
در ادامه جلسه، رییس کل بیمه مرکزی ضمن خرسندی از حرکت شرکتهای بیمه به سمت دیجیتالی شدن و ارایه محصولات و خدمات فناورانه و نوآورانه، بیمه پارسیان را یکی از شرکتهای پیشرو و در این حوزه برشمرد و افزود: صنعت بیمه باید راهبرد نوگرایی را در تمامی شاخههای خدمت و رشتههای بیمهای نهادینه کند و راهاندازی تالار گفتمان نوآورانه بیمهای را جهت شناسایی و رفع مشکلات توسعهای صنعت بیمه ضروری دانست.
همچنین دکتر بنیادی نائینی، از تعامل خوب شرکتهای بیمه با شرکتهای دانش بنیان تقدیر کرد و آن را گامی در افزایش سهم بازار بیمه کشور، ضریب نفوذ و رضایتمندی ذینفعان صنعت بیمه دانست و بر ادامه این همکاری با هدف ارایه محصولات و خدمات نوین تاکید کرد.
منبع خبر: خبر گزاری ایسنا